Bruker: Passord:
   Vær pålogget.
Registrer  |  Jeg har glemt passordet
Søk her

BedriftsGuiden.no » Artikkel informasjon

Tips til travle grundere

Dato: 06.10.2017
Forfatter: Gunnar Andreassen
Kategori: Arbeidsliv

Dette er betalt innhold.

Tenk hvor fint det hadde vært om alt hadde gått på skinner hele tiden, uten store problemer. Slik er det, dessverre ikke, for selvstendig næringsdrivende, grundere og bedriftseiere i Norge. Det er så mange krav fra alle hold, og ingenting kan overses. 
Vi vet alle at kjente bedriftsledere formaner oss om at «kunsten er å delegere», men samtidig er det viktig å beholde kvaliteten. Stoler du nok på andre til å være sikker på at din bedrift leverer varene?
Spar tid på å bruke takeaway
Når vi snakker om ting som kan delegeres tenker vi på hele spekteret av tjenester. Også noe så enkelt som mat. Mat må vi ha hver dag, men om du bare blir litt flinkere til å delegere også dette aspektet av livet ditt ut til tider vil du tjene masse tid. 
Dersom du driver en bedrift i Norge i dag vet du at det kun er hardt arbeid som skal til. Og da snakker vi overtid. Gjør livet enklere for deg selv og dropp det å lage middag hjemme hver dag. Det beste er ikke å hele tiden spise ute heller, for det reduserer effektiviteten. Bestill takeaway-mat.
Det har aldri vært så bra utvalg i restauranter og matretter på delivery-siden som nå. Du får så å si hva som helst levert på døren. Liker du en spesiell indisk rett? Bruk en takeaway-app. Har du lyst på en gourmetburger eller rett og slett en god pizza? Følg linken her. Just Eat er en app som har revolusjonert takeaway i Norge. 
Nå kan du få god takeaway i alle kategorier, ikke bare kinamat og pizza.
Poenget er ikke å spise takeaway hver dag, men å bruke denne type tjenester mer jevnlig for å tjene flere ukentlige timer på matlaging eller bespisning ute. 
Faktura og utgiftskontroll
Et annet område som kan stjele mye tid er å beregne grunnlag for fakturering, lage fakturaer og sende dem, samt beregning av utgifter og reisekostnader. Selvsagt kan du bruke en gammeldags måte å jobbe på, og forsøke å holde styr på dette i et regneark, eller (enda verre) en notatblokk. 
Men i dag finnes det så mange, gode tjenester for fakturering og kostnadsberegning at du overhodet ikke trenger bekymre deg over slike ting mer. 
Glem heller ikke at disse tingene er det uhyre viktig å ha kontroll på i forhold til likviditet og cash-flow, men også i forhold til myndigheter. 
Sjekk ut tjenesten Ibistic, som leverer skybaserte løsninger du kommer til å like. Med en slik infrastruktur har du, på en rimelig måte, løst opp i faktureringsproblematikken, og du kan derfor konsentrere deg om det du skal: Bygge din bedrift videre oppover. 
La andre hjelpe deg
Du som driver bedrift, eller holder på med å starte en opp, er sannsynligvis dynamisk av natur. Og dynamiske mennesker har gjerne lett for å ta på seg for mange oppgaver. Dette er ikke feil, men det kan ødelegge fremdriften. 
La andre hjelpe deg med de «småtingene» du overhodet ikke trenger å bry deg med. Som det å fikse mat i et hektisk øyeblikk, eller de mer grunnleggende oppgavene som å holde styr på fakturaer og utgifter. 
Og i tillegg til de to aktørene vi her finnes det mange andre tilsvarende tjenester på andre områder.

Tenk hvor fint det hadde vært om alt hadde gått på skinner hele tiden, uten store problemer. Slik er det, dessverre ikke, for selvstendig næringsdrivende, grundere og bedriftseiere i Norge. Det er så mange krav fra alle hold, og ingenting kan overses. 

Vi vet alle at kjente bedriftsledere formaner oss om at "kunsten er å delegere", men samtidig er det viktig å beholde kvaliteten. Stoler du nok på andre til å være sikker på at din bedrift leverer varene?

Spar tid på å bruke takeaway

Når vi snakker om ting som kan delegeres tenker vi på hele spekteret av tjenester. Også noe så enkelt som mat. Mat må vi ha hver dag, men om du bare blir litt flinkere til å delegere også dette aspektet av livet ditt ut til tider vil du tjene masse tid. 

Dersom du driver en bedrift i Norge i dag vet du at det kun er hardt arbeid som skal til. Og da snakker vi overtid. Gjør livet enklere for deg selv og dropp det å lage middag hjemme hver dag. Det beste er ikke å hele tiden spise ute heller, for det reduserer effektiviteten. Bestill takeaway-mat.

Det har aldri vært så bra utvalg i restauranter og matretter på delivery-siden som nå. Du får så å si hva som helst levert på døren. Liker du en spesiell indisk rett? Bruk en takeaway-app. Har du lyst på en gourmetburger eller rett og slett en god pizza? Følg linken her. Just Eat er en app som har revolusjonert takeaway i Norge. 

Nå kan du få god takeaway i alle kategorier, ikke bare kinamat og pizza.

Poenget er ikke å spise takeaway hver dag, men å bruke denne type tjenester mer jevnlig for å tjene flere ukentlige timer på matlaging eller bespisning ute. 

Faktura og utgiftskontroll

Et annet område som kan stjele mye tid er å beregne grunnlag for fakturering, lage fakturaer og sende dem, samt beregning av utgifter og reisekostnader. Selvsagt kan du bruke en gammeldags måte å jobbe på, og forsøke å holde styr på dette i et regneark, eller (enda verre) en notatblokk. 

Men i dag finnes det så mange, gode tjenester for fakturering og kostnadsberegning at du overhodet ikke trenger bekymre deg over slike ting mer. 

Glem heller ikke at disse tingene er det uhyre viktig å ha kontroll på i forhold til likviditet og cash-flow, men også i forhold til myndigheter. 

Sjekk ut tjenesten Ibistic, som leverer skybaserte løsninger du kommer til å like. Med en slik infrastruktur har du, på en rimelig måte, løst opp i faktureringsproblematikken, og du kan derfor konsentrere deg om det du skal: Bygge din bedrift videre oppover. 

La andre hjelpe deg

Du som driver bedrift, eller holder på med å starte en opp, er sannsynligvis dynamisk av natur. Og dynamiske mennesker har gjerne lett for å ta på seg for mange oppgaver. Dette er ikke feil, men det kan ødelegge fremdriften. 

La andre hjelpe deg med de «småtingene» du overhodet ikke trenger å bry deg med. Som det å fikse mat i et hektisk øyeblikk, eller de mer grunnleggende oppgavene som å holde styr på fakturaer og utgifter. 

Og i tillegg til de to aktørene vi her finnes det mange andre tilsvarende tjenester på andre områder.

 

Anbefalte artikler